Հայաստանի մշակութային մայրաքաղաք Գյումրիում արվեստը, ուսումն ու գիտությունը բարձրագույն արժեքներ են տեղացիների համար, իսկ քաղաքն ինքնին՝ ապրելու և գլուխգործոցներ ստեղծելու վայր: Գյումրին ու այնտեղ գործունեություն ծավալող փոքր ձեռնարկությունները միանգամից զգացին covid-19 համավարակի ազդեցությունը։ Ձեռագործ փայտե արևային ակնոցների հայ արտադրող Twinz-ը բացառություն չէր:
2014թ․-ին հիմնադրված և էկոլոգիապես մաքուր գործելաոճ որդեգրած արհեստանոցն Երկիր մոլորակը ավելի կանաչ տեսնելու գաղափարի ջատագով է։ Անցյալ տարի համավարակի պատճառով վաճառքները խիստ նվազեցին։ «ԵՄ-ն՝ բիզնեսի համար» նախաձեռնության աջակցությամբ Twinz-ը ոչ միայն կարողացավ ստեղծել կայք և առցանց վաճառքներ իրականացնել, այլև մշակել լրացված իրականության՝ AR լուծումներ։ Այս մոտեցման շնորհիվ նրանք կարողացան առցանց թեստավորումներ անել ու լսողության համակարգով «խելացի» արևային ակնոցներ ստեղծել:
Մեծ ծրագրերը բախվեցին համավարակին
Տարիների փորձարկումներից և նախատիպերի մշակումից հետո էնտուզիաստ Բաբկեն և Դավիթ Խաչատրյան եղբայրները (երկվորյակ չեն) 2014թ․-ին հիմնեցին Twinz դիզայներական արհեստանոցը, որն արտադրում է ձեռագործ փայտե արևային ակնոցներ և աչքերի համար նախատեսված այլ պարագաներ։ Ընկերության տնօրեն, 35-ամյա Բաբկեն Խաչատրյանը մասնագիտությամբ դիզայներ է՝ շվեյցարական ժամագործական ընկերությունում աշխատանքի երկարամյա փորձով: Դավիթը Twinz-ի արտադրության ղեկավարն է։
«Մենք ինքնուրույն փոքր ներդրումներով փոքր քայլերով առաջ էինք շարժվում,- նշում է Բաբկենը։ - Մի շարք փորձերի միջոցով մենք կարողացանք զարգացնել մեր սեփական հայեցակարգը և տեխնոլոգիան, իսկ հաջողության համար պարտական ենք Twinz թիմի նվիրումին և քրտնաջան աշխատանքին»:
Յուրաքանչյուր Twinz ակնոց անհատական է, ձեռագործ, փորձարկված և փաթեթավորված: Twinz-ն օգտագործում է էկոլոգիապես մաքուր փայտ, մետաղ և այլ նյութեր, որոնք շրջանակները դարձնում են ամուր և ճկուն, պաշտպանում դրանք դեֆորմացիայից, խոնավությունից և արևից: Բացի այդ, Twinz ակնոցներն ապահովում են 100%-անոց պաշտպանություն ուլտրամանուշակագույն ճառագայթներից:
Հայաստանի՝ մեծությամբ երկրորդ քաղաքում՝ Գյումրիում միաժամանակ գործարկվեցին Twinz-ի առաջին վինտաժ արհեստանոցն ու խանութը, ինչը ի սկզբանե հետաքրքիր հայեցակարգ էր․ պոտենցիալ գնորդները ոչ միայն կարող էին փորձել և գնել Twinz ակնոցներ, այլև հետևել արտադրության գործընթացին:
«Հենց համավարակից առաջ Twinz-ը բավական լուրջ հաջողություններ էր արձանագրում, - հիշում է Twinz-ի տնօրենը: - Մենք ներդրումներ կատարեցինք բիզնես վարկի հիման վրա և պատրաստվում էինք դուրս գալ եվրոպական շուկա։ Մեր թիմը պատրաստվում էր մասնակցել ակնոցների ամենամեծ միջազգային շոուին՝ MIDO-ին»։
Բայց Խաչատրյանները այդպես էլ չհասան Միլան. ցուցահանդեսը հետաձգվեց համավարակի պատճառով։ Նրանց ծրագրերը փլուզվեցին, եղբայրների բիզնեսի վրա բացասական ազդեցությունն ակնթարթային էր։ «Համավարակը խառնեց բոլոր խաղաքարտերը՝ մեզ մենակ թողնելով չկատարված ծրագրերի և վարկային բեռի հետ»,- ասում է Բաբկենը։
Հետքովիդյան վերականգնում՝ ԵՄ դրամաշնորհների միջոցով
«ԵՄ-ն` բիզնեսի համար» նախաձեռնության «Նորարարական տուրիզմի և տեխնոլոգիաների զարգացում Հայաստանի համար» ծրագրի դրամաշնորհների մասին իմանալով՝ եղբայրները, կարծես, լսեցին իրենց բիզնեսի զարգացման համար հիանալի հնարավորության մասին։
«Մենք որոշեցինք դիմել՝ առցանց գնումների համար մեր ներկայությունն առցանց հարթակներում ամրապնդելու և նոր կայք բացելու նպատակով, - հիշում է Բաբկենը՝ մանրամասնելով իրենց նոր ջանքերի հիմքում ընկած գաղափարը։ -Գաղափարն այն էր, որ հաճախորդներին հնարավորություն տրվի փորձել ակնոցները AR-ի միջոցով: Մեկ այլ՝ շատ հավակնոտ, միտք էլ ունեինք «խելացի» ակնոցների մշակման ուղղությամբ: Դրամաշնորհի շնորհիվ մենք կարողացանք դրա նախատիպը պատրաստել»։
ԵՄ-ի շուրջ 5,5 միլիոն դրամի կամ մոտ 10,000 եվրոյի դրամաշնորհն այնքան էլ շատ չէր Twinz-ի մեծ ծրագրերի համար, բայց բավական էր նրանց ժամանակ և միջոցներ տրամադրելու՝ հեռահար նպատակների սերմերը ցանելու համար: «Դա օգնեց մի քանի շատ կարևոր, նորարարական քայլեր ձեռնարկել՝ 21-րդ դարի կարիքներին համապատասխանելու համար», - ասում է Բաբկենը: «Այսօր մենք նոր կայք ունենք ու նոր թիմակիցներ, որոնք շարունակելու են աշխատել մեզ հետ նաև դրամաշնորհային ծրագրի ավարտից հետո»:
«ԵՄ-ն՝ բիզնեսի համար» նախաձեռնության դրամաշնորհը նրանց նաև օգնեց «խելացի» գումարներ ներգրավել․ այս տարի Twinz-ը դիմել է տեղական բաձրտեխնոլոգիական արդյունաբերության «Գաղափարից դեպի բիզնես» դրամաշնորհային ծրագրին: Նոր դրամաշնորհով Smart Twinz ակնոցները կլրացվեն լսողական համակարգով, ինչը ընկերության համար կարևոր առաջընթաց է։
«Ակնոցի առաջին տարբերակը, որը չէր կարող պատրաստվել առանց ԵՄ դրամաշնորհի, արդեն ներկայացվել է Հայաստանի Հանրային հեռուստատեսության «Գաղափարից դեպի բիզնես» հաղորդաշարի ժամանակ»,- հպարտությամբ հայտնում է Բաբկենը։
Հայաստանում շարունակվում է «ԵՄ-ն` բիզնեսի համար» նախաձեռնության «Նորարարական զբոսաշրջության և տեխնոլոգիաների զարգացում Հայաստանի համար (ITTD)» ծրագիրը, որի նպատակն է ապահովել զբոսաշրջության և նորարարական ոլորտների ընդհանուր, հավասարակշռված և ներառական աճը: Ծրագիրն աշխատում է Հայաստանի հյուսիսային շրջանների նորարարական զբոսաշրջային ձեռնարկությունների հետ՝ աջակցություն տրամադրելով բարձր տեխնոլոգիաների և նորարար ձեռներեցներին, կազմակերպելով գիտելիքի միջազգային փոխանակումներ բարձր տեխնոլոգիաների հետազոտողների համար և ստեղծելով ցանցեր՝ ուսանողների ու հանրության շրջանում բիզնես մշակույթը խթանելու համար:
ITTD ծրագրի շրջանակներում ավելի քան 100 ձեռնարկություն արդեն ստացել է աջակցություն, տրամադրված օժանդակությունը օգնել է պահպանել կամ ստեղծել ընդհանուր առմամբ 400 աշխատատեղ, ավելի քան 800 անհատներ անցել են տարբեր դասընթացներ: